Львів прийняв рішення про використання сучасних світових технологій при будівництві доріг

Сьогодні на засіданні виконавчого комітету прийнято рішення «Про використання сучасних світових технологій при будівництві доріг». Як розповів Олег Шмід, директор ЛКП «Інститут просторового розвитку», мова йде про застосування при будівництві доріг новітніх технологій, що дає можливість економії до 30%. Серед варіантів — використання екополімерів.
   
«Пропонується рішення виконкому «Про використання сучасних світових технологій при будівництві доріг». До нас часто звертаються європейські фірми з пропозицією застосовувати екополімери при будівництві доріг. Уявімо собі дорожні одяг — це грунт, потім пісок, є геотекстильне полотно, щебінь і 3 шари асфальту. При застосуванні екополімерів можна відмовитись від піску, геотекстилю, від щебеню і нижнього шару асфальту. Що це дає? По-перше, ціна. Ми цікавились у європейських виробників, вони сказали, що їхня технологія здешевлює виготовлення дорожнього полотна на 30%. Нам стало цікаво, чи це для європейських цін і європейських матеріалів, чи загалом. Ми порівняли і порівняли ціни на матеріали, які ми зараз застосовуємо, і справді 30% нижча ціна. Друга перевага — це гарантійний термін. Європейські виробники дають 10 років гарантійного терміну. Це означає, що якість таких матеріалів є дуже високою. Також цікавились можливістю доставки. Це порошок і його просто доставити. Один з виробників запевняє, що при експорті 3 млн літрів того порошку, вони будуть відкривати виробництво в Україні. 3 млн літрів порошку — це 50 км великої, 4-смугової дороги. Яка перевага для нас? Якщо ми виберемо цю технологію, то це виробництво буде збудоване у нас. Ми перші зголосились, ми ближче до європейського кордону. Це рішення виконкому більше декларативне, на яких об’єктах ми можемо попробувати цю технологію. А все інше дається проектантам, вони будуть рахувати, наскільки це вигідно, і вивчати це питання.
   
Найближчим часом ми можемо будувати дорогу на Знесінні, від вул. Пластової до вул. Творчої. Це коротка дорога, власне, на новій дорозі ці технології можна у тестовому режимі попробувати.
   
Я бачив ці дороги, я був з візитом на такому виробництві в Південному Тіролі. Ця компанія пропонує 3 види полімерів — під дороги, який дає дорогам усі потрібні характеристики, набагато якісніші, ніж застосування традиційних технологій. Другий — екополімер, який пропускає воду, це для дренажів можна використовувати, для доріг, які є у заболоченій місцевості, він не буває мокрий, вода одразу висихає. Третій — той, що відштовхує воду, можна використовувати при будівництві дамб, твердих основ, які навіть можуть бути потрібні при будівництві сміттєпереробних заводів, щоб туди не проникали фільтрати. Екополімер нейтральний, можна додавати добавки, які можуть знешкоджувати заражені грунти.
   
Один з виробників приїжджає наприкінці серпня до Львова, буде тут цілий тиждень. Будуть зустрічі з усіма зацікавленими особами", — розповів Олег Шмід.
   
«Ми зараз не говоримо про рішення про застосування конкретних технологій. Ми говоримо про рішення використання новітніх технологій, які приведуть до здешевлення або до збільшення гарантійного терміну експлуатації. Ми тут прописали показник. Наприклад, є інвестиційна вартість дороги 70 млн грн, а гарантія 2 роки, то це означає, що на 1 рік — 35 млн грн. А інша фірма каже, що готова зробити за 100 млн грн, але дає гарантію 10 років, тоді ми з вами отримаємо 10 млн грн на рік. Таким показником користується весь світ. Йде мова про те, щоб ми отримали якісніший продукт, а яка технологія — це питання дослідження. Це рішення дасть можливість проектантам, які будуть проектувати, задуматись над цим питанням, вивчити його і в подальшому пропонувати такі технології при проектуванні доріг у Львові. ми почнемо це дивитись вивчати», — прокоментував Геннадій Васьків, заступник міського голови з фінансово-економічних питань — в.о. заступника міського голови з містобудування.
   
Відтак, у рішенні виконкому зазначено, що керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», враховуючи положення ДБН В.2.3−4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво», з метою використання сучасних світових технологій при будівництві доріг, підвищення якості, продовження терміну експлуатації, збільшення гарантійного терміну експлуатації дорожнього покриття та зменшення експлуатаційних витрат на його обслуговування виконавчий комітет вирішив при замовленні проектно-кошторисної документації доріг у завданні на проектування передбачати використання сучасних світових технологій, які збільшують гарантійний термін та зменшують показник вартості одного року гарантійного терміну (інвестиційна вартість поділена на гарантійний термін) при закладенні шарів дорожнього одягу, зокрема, але не виключно екополімерів. А також зобов’язати замовників робіт використати новітні технології при будівництві таких об’єктів інфраструктури: будівництво проектованої дороги від вулиці Пластової до вулиці Творчої; будівництво проектованої вулиці від вулиці Суботівської до мікрорайону Рясне; капітальний ремонт доріг та тротуарів на вулиці Пилипа Орлика; будівництво велодоріжки від м. Львова до м. Винники; будівництво під’їзних шляхів і майданчиків у межах території нового сміттєпереробного заводу на вулиці Пластовій, 13; будівництво дамби Пелчинського ставу перед центральним входом до Центрального парку культури і відпочинку ім. Б. Хмельницького.
   

Христина Процак

Comments are closed.