У новому році українські водії почали жити за новими правилами. Хтось ними обурюється, але все ж дотримується, інші відкрито ігнорують, «сміливіші» пишуть гнівні пости у Facebook. Що ж передувало новим правилам дорожнього руху та чи дійсно вони зможуть вирішили наявні проблеми? Львівський портал поспілкувався з експертами, щоб дати відповідь на ці та багато інших запитань.
-10 км/год.: примха чи необхідність?
З 1 січня 2018 року стала чинною Постанова Кабінету Міністрів № 883 від 10 листопада 2017 року «Про внесення змін до Правил дорожнього руху». Згідно із нею максимально дозволена швидкість руху в межах населених пунктів знизилася із 60 до 50 км/год. Але це не означає, що автомобілі будуть їздити з такою швидкістю по всьому місту. Як і раніше, в ПДР є пункт 12.8, згідно з яким органи місцевого самоврядування, за погодженням із Нацполіцією, можуть збільшувати швидкість на окремих ділянках. Тобто на дорогах, де створені дорожні умови, що дають можливість рухатися з більш високою швидкістю, дозволена швидкість руху може бути збільшена шляхом встановлення відповідних дорожніх знаків. Відповідно, є й ділянки, де швидкість руху має бути меншою за загальноприйняту.
Скажете, що така швидкість є занизькою? Можливо, але Європа живе за такими правилами вже давно і не жаліється. На сьогодні в переважній більшості країн ЄС дозволена швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах становить не більше 50 км/год, а в особливих пунктах – 30 км/год. Таким чином, українське законодавство стає більш наближеним до законодавства Європейського Союзу.
«Найчастішими причинами смертельних ДТП на Львівщині є перевищення швидкості, вибір небезпечної швидкості, недотримання безпечної дистанції, порушення правил маневрування. Якщо говорити про кермування в стані алкогольного сп'яніння, то це є супутною причиною аварії, адже п'яний водій мусить порушити якийсь пункт правил. Тому навіть якщо ДТП сталось за участі п'яного водія, першою причиною буде щось інше – перевищення швидкості чи недотримання безпечної дистанції», – розповідає начальник відділу розшуку та опрацювання матеріалів ДТП управління Патрульної поліції у Львівській області Іван Бесага.
Його слова підтверджує і статистика департаменту медичної допомоги МОЗ України. Підрахунки показують, що ДТП з тяжкими наслідками в Україні першочергово відбуваються через перевищення водіями швидкості (39% випадків), а вже потім йдуть інші причини: необлаштованість пішохідних переходів (38%), порушення правил перетину перехрестя (30%), а також управління автотранспортом у нетверезому стані.
«Перевищення швидкості – це одна з найбільших проблем. І якщо водії будуть дотримуватись ПДР, не перевищуватимуть швидкість, то в нас зменшиться аварійність. При меншій швидкості наслідки ДТП завжди є меншими. Якщо при малій швидкості відбудеться зіткнення між водієм і пішоходом, то пішохід не так сильно травмується, ніж якщо це буде зіткнення при великій швидкості», – зазначає Львівському порталу І. Бесага.
Ну що ж, тепер зрозуміло, чим така зміна ПДР викликана, проте чи цього достатньо? Після введення нових правил постає інше питання — яким чином контролювати їхнє дотримання, адже сьогодні в Україні ніхто не має технічних можливостей вимірювати швидкість автомобілів на дорозі. Введення фото та відеофіксації на дорогах мало б вирішити це питання. Міністерство внутрішніх справ записало це в урядовий законопроект, який нині перебуває у комітетах Верховної Ради.
«На щастя, закон вже є, ми вже маємо право вимірювати швидкість, але поки не маємо чим. Як тільки такі прилади з'являться у нас в управлінні, ми будемо належним чином реагувати на правопорушення в частині перевищення швидкості. Наразі невідомо, коли вони в нас з'являться…
В містах має бути автоматична фіксація порушників правил дорожнього руху, а в патрульних - переносні пристрої для вимірювання швидкості. Це - необхідність», – говорить начальник відділу розшуку та опрацювання матеріалів ДТП Іван Бесага.
Але зараз ці порушення не фіксуються і правопорушники про це знають. Про те, що зараз чимало водіїв, м'яко кажучи, плювали на вимогу їзди в межах 50 км/год., свідчить наступне фото. На інфографіці подано дані Патрульної поліції України лише за одну добу – 16 січня 2018 року, коли нові правила дорожнього руху вже були чиними. І це лиш ті ДТП, про які знають правоохоронці…
- замінено – 10559;
- замінено з іншої відкриттям категорії – 11109;
- видано після втрати – 6475.
у 2017 році загалом 73175 посвідчень водія, з яких: - видано вперше – 29467;- замінено – 24567;
- замінено з іншої відкриттям категорії – 11447;
- видано після втрати – 7694.
Джерело: portal.lviv.ua