Шлях до безпечних доріг в Україні

За минулий рік у Львові сталося 5958 ДТП, у яких загинули 47 людей, а близько тисячі – отримали травми. Ці показники ще вищі у інших регіонах України. Східні проекти з безпеки дорожнього руху Європейського інвестиційного банку допоможуть забезпечити безпеку доріг для 3,3 мільйонів користувачів.
Павло Сирватка очолює відділ стійких транспортних систем ЛКП «Львівавтодор». Він знає, що менші затори - це менше аварій. З його колегами з муніципалітету він наполегливо працював над планом покращення безпеки руху для львів'ян, направляючи трафік на перехрестях та артеріальних дорогах, щоб зняти вузькі місця. Інші міста України планують подібні покращення у проекті дорожнього руху та скорочення зон швидкості. Усі ці роботи з безпеки дорожнього руху коштують 177 мільйонів євро.
"Якщо ти можеш приємно і безпечно ходити пішки, то можеш і не захотіти брати машину", - каже Сирватка.

Фото: Максим Гнип

"Це перший у своєму роді проект, найбільший у галузі безпеки дорожнього руху у східних країнах", - каже Генрі Мейкіньен, співробітник інвестицій EIB, який працює над цією операцією, який також покривається гарантією ЄС.
За надані Європейським інвестиційним банком кошти, Павло Сирватка планує:
  • встановлення 20 нових та заміна близько 100 старих світлофорів
  • зміна організації руху на 42 ділянках, які визнанні місцями концентрації ДТП, та на основних магістралях, які у Львові часто «закорковані»
  • будівництво 120 км велодоріжок
  • встановлення трьох велопішохідних мостів над залізницею
  • зменшення транзитного руху через житлові зони і двори
  • облаштування нових пішохідних зон
  • впорядкування паркування
  • організація малого транспортного кільця навколо центру міста
  • встановлення електронних табло та розкладів руху на зупинках громадського транспорту й облаштування самих зупинок
  • заміна тролейбусної мережі на частинах вул. Стрийської та Зеленої
  • облаштування кількох кільцевих транспортних розв’язок
  • реорганізація руху на кільцевих перехрестях за принципом «раундебаут»
Такі заходи повинні скоротити кількість смертей та травм на дорогах у Львові на 20%. Роботи розпочнуться в 2018 році і закінчуються в 2022 році.
"У мене двоє дітей, і, як і всі батьки, я дуже стурбована їх безпекою на дорозі. Я не хочу втрачати їх через небезпечні вулиці. Мобільність Львова вже багато років покращується, але завдяки ЄІБ наші діти будуть у безпеці", - каже Лілія Лисенко, телевізійна журналістка та головний редактор" Батьківського каналу ".
Місцеві адміністрації в Україні мають обмежені знання щодо інвестицій в безпеку дорожнього руху та дизайнерських міркувань. Пакет технічної допомоги ЄІБ буде підтримувати їх, щоб забезпечити якість проекту та використання найкращої міжнародної практики у підготовці та реалізації проектів.
"Ми допоможемо містам впроваджувати та застосовувати нові стандарти дорожнього руху, а також керувати так званими" чорними плямами ", - говорить Мойкинен.
Оскільки тяжкість аварій безпосередньо залежить від обмежень швидкості руху, особливу увагу буде приділено підвищенню обізнаності громадян. Мета - уникнути непотрібних падінь, страждань та пов'язаних із цим соціальних та економічних витрат.
Таким чином, проект, підтриманий ЄIB, також зменшить непрямі фінансові витрати, пов'язані з низькою безпекою дорожнього руху та позитивно вплине на економічний розвиток регіонів.
"Це відповідає транспортній політиці країни та, зокрема, стратегії безпеки дорожнього руху в Україні до 2020 року", - говорить Майя Кошман, директор міжнародного співробітництва Міністерства інфраструктури України. Міністерство сприяє інвестиціям у безпеку дорожнього руху міста та виступає координатором для всього проекту.

Джерело

Comments are closed.