Європейський інвестиційний банк планує виділити Львову 40 млн євро на безпеку на дорогах

Освітлення пішохідних переходів, «зелена хвиля» на магістральних вулицях, світлофори, які видно в сонячний день, а ще комфортні зупинки громадського транспорту та ліквідація вузьких місць на дорогах… Ці та багато інших ініціатив реалізують у Львові, якщо Верховна Рада України дасть на це згоду.
За минулий рік у Львові сталося 5958 ДТП, у яких загинули 47 людей, а близько тисячі – отримали травми. На лікування постраждалих, ліквідацію наслідків аварій, а також непрямі втрати – вкладені у навчання загиблих кошти, втрати роботодавців тощо – Львів витратив 13,2 млн євро.
Тож місто подалося на грант, у якому врахували потреби усіх учасників дорожнього руху. Продумали переваги для пішоходів, автомобілістів, велосипедистів. Львів написав найкраще організований проект, і тому може отримати 37,8 млн євро кредиту та 2,5 млн євро гранту від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) на підвищення безпеки дорожнього руху. Кредит ще мають погодити депутати Верховної Ради, а потім винести на розгляд сесії Львівської міської ради.
 
«Користь від проекту для мешканців міста – це економія часу в дорозі, який зараз витрачається в корках, завдяки тому, що ми впорядковуємо перехрестя і вузькі місця, які зараз спричиняють «тягучки». І якщо в нас буде менше заторів, то у нас буде менше забруднення повітря. Також це зменшення кількості ДТП.
Плануємо також встановлення 20 нових світлофорів, які працюватимуть у режимі «зеленої хвилі». Це дозволить підвищити пропускну здатність вулиць і зменшити корки на 10%. Очікуємо, що це дозволить зменшити кількість загиблих і потерпілих в ДТП на 20%. Тільки завдяки цьому проект окупиться за 13 років.
Перші будівельні роботи можна буде розпочати у 2018 році. Решта проектів будуть втілюватися в наступні роки – до 2022 року», – пояснює керівник відділу стійких транспортних систем ЛКП «Львівавтодор» Павло Сирватка.
 
За попередніми розрахунками, Львів планує отримати 37,8 млн євро в кредит на 20 років під 1,2% річних з пільговим періодом у 5 років, коли потрібно буде платити лише відсотки. У разі погодження кредиту ще 2,5 млн євро ЄІБ може надати Львову додатково як грант.
«Ці гроші дозволять створити у Львові повністю функціональну інфраструктуру для велосипедистів, що сприятиме популяризації цього виду транспорту та розвантаженню автомобільних доріг у місті. Також це дозволить зменшити пасажирські потоки у громадському транспорті.
Друга позитивна річ – Львів зможе цілком оновити технічно- та морально-застарілі засоби управління на регульованих перехрестях. Адже деякі світлофори вдень практично не видно, що створює додаткову небезпеку при русі.
 
Ще було б доцільно встановити освітлення нерегульованих пішохідних переходів, де цього ще нема. І у спальних районах при ремонті дорожнього покриття одразу проектувати вулиці «заспокоєного руху», де це необхідно. Бо як результат – по новій дорозі водії рухаються з набагато вищою швидкістю, ніж до відновлення вулиць», – розповідає активіст кампанії «Безпечне місто» Сергій Машталір.
Якщо Львову вдасться отримати кредит, за ці кошти зроблять таке:
  • встановлення 20 нових та заміна близько 100 старих світлофорів
  • зміна організації руху на 42 ділянках, які визнанні місцями концентрації ДТП, та на основних магістралях, які у Львові часто «закорковані»
  • будівництво 120 км велодоріжок
  • встановлення трьох велопішохідних мостів над залізницею
  • зменшення транзитного руху через житлові зони і двори
  • облаштування нових пішохідних зон
  • впорядкування паркування
  • організація малого транспортного кільця навколо центру міста
  • встановлення електронних табло та розкладів руху на зупинках громадського транспорту й облаштування самих зупинок
  • заміна тролейбусної мережі на частинах вул. Стрийської та Зеленої
  • облаштування кількох кільцевих транспортних розв’язок
  • реорганізація руху на кільцевих перехрестях за принципом «раундебаут»
Це ще не остаточний перелік змін в організації руху в межах кредиту. Після отримання кредитних коштів у Львові розпочнуть проектування дорожніх об’єктів. На яких перехрестях першочергово встановлять світлофори, на яких зупинках з’являться інформаційні табло – вирішуватимуть під час роботи.

Comments are closed.